lanka Journalist - Sri Lanka Reporters and Sri Lankan journalists political news

sinhala

  • Breaking News

    මාධ්‍ය නිදහස සහ ශ්‍රී ලංකාවේ කැලෑ නීතිය – සුනන්ද දේශප්‍රිය

    මාධ්‍ය නිදහස සහ ශ්‍රී ලංකාවේ කැලෑ නීතිය – සුනන්ද දේශප්‍රිය

    facebook

    Saturday, July 30, 2016

    ලේ සුවඳට ඉව ඇල්ලීම (කැනහිලෙක්ගේ නීච ප්‍රකාශය)

    ආණ්‌ඩු ක්‍රම ව්‍යවස්‌ථාවෙන් බුදුදහමට වෙන් කර දී තිබෙන තැන එසේම පැවතිය යුතු බව පසුගියදා කොළඹ සම්බෝධි විහාරයේදී පැවති උත්සවයකට සහභාගි වූ අගරදගුරු අති උතුම් මැල්කම් රංජිත් හිමිපාණෝ පැවසූහ.

    උන්වහන්සේ මේ තීරණාත්මක ප්‍රකාශය කරන්නේ ශ්‍රී ලංකාව අනාගමික රටක්‌ හෙවත් Seජමක්‌ර රටක්‌ බවට පත්කරන්නට කට්‌ටියක්‌ සූදානම් වන්නේ යෑයි කියන ආරංචියක්‌ රට පුරා පැතිර යමින් තිබියදී ය. අනාගමිකවාදය නොහොත් Seජමක්‌රසිප තුළදී රාජ්‍යය සහ ආගම යන දෙක එකකට එකක්‌ සම්බන්ධ නැති ආයතන දෙකක්‌ බවට පත්කරනු ලැබේ. ඉන්පසු රටේ රජයට මිනිසුන් ආගම ඇදහුවත් එකයá නැතත් එකය. අනාගමිකවාදය පවතින කතෝලික රටවල නත්තලට නිවාඩු නැතá වෙසක්‌ එකට නිවාඩු ද නැත. වෙනත් විදියකින් කිවහොත් අනාගමික රටවල රජය පන්සල එක්‌ක මෙන්ම පල්ලිය එක්‌ක ද සම්බන්ධයක්‌ නැත. ඒ පල්ලිය කතෝලික වේවා, මුස්‌ලිම් වේවා, එයිනුත් ඔවුන්ට වැඩක්‌ නැත. කොටින්ම අනාගමික රටක්‌ තුළ ආගමට කිසිදු රාජ්‍ය අනුග්‍රහයක්‌ නැත. උදාහරණයක්‌ ලෙස ගත්තොත් ලංකාව අනාගමික රටක්‌ නම් එහි තවදුරටත් විහාර දේවාලගම් පනත නැත. රෝමානු ලන්දේසි නීතිය පමණක්‌ ඇත. පන්සල්, පල්ලි, කෝවිල් වැනි පූජනීය ස්‌ථානවලට අඩුවට ලයිට්‌ නැත. ගිsහියන්ගේ ගෙවල්වලින් ගෙවන සම්පූර්ණ විදුලි බිලම එකී පූජනීය ස්‌ථාන විසින් ආණ්‌ඩුවට ගෙවනු ලැබිය යුතුය.

    මිනිසකුට ආගමක්‌ අවශ්‍ය නැතැයි කාල් මාක්‌ස්‌ කියයි. මාක්‌ස්‌වාදයට අනුව බිහි වූ සෝවියට්‌ සංගමය අනාගමික රාජ්‍යයකි. එහෙත් අද වන විට කැබලි වී තිබෙන සෝවියට්‌ සංගමයේ රටවල් යළි ආගම් අදහන්නට පටන්ගෙන තිබේ. මනුෂ්‍යයා දියුණු වූයේ ශිෂ්ටාචාරය නිසාය. ශිෂ්ටාචාරය ආලෝකමත් වූයේ ආගම නිසාය. අප මේ කියන්නේ දෙවියන් උකසට තබා මිනිසුන්ගේ බෙලි කපන, මිනිසුන් ඇසිඩ් භාජනවල ඔබන ආගමික අන්තවාදය ගැන නොව මනුෂ්‍යයාගේ අධ්‍යාත්මික ගුණ වගාව ඇති කරන ආගම් ගැනය. කොයි ආගමත් හොඳයි. ඒවා කන්නේ මනුෂ්‍යයා ය.

    බුදු දහමට හිමි තැන එසේම තිබිය යුතුය යනුවෙන් අගරදගුරුතුමා පැවසීම මේ රටේ ආගමික සංහිඳියාවේ ආරම්භය ලෙස ගත නොහැකිද? කිතුනුවෙක්‌ බුදුදහම ගැන ප්‍රසාදයෙන් කතා කරන විට බොදුනුවෝ සැනසෙති. බොදුනුවෙක්‌ කිතුදහම පැසසූ කල කිතුනුවෝ සැනසෙති. බොදුනුවෙක්‌ හෝ කිතුනුවෙක්‌ ඉස්‌ලාමයෙහි ගුණ කී කල ඉස්‌ලාමිකයෝ සැනසෙති.

    අගරදගුරුතුමා ආගමික සංහිඳියාව ඇති කරන්නට මුල පුරන එවැනි මොහොතක මෙරට මාධ්‍ය ලේ සුවඳට ඉව අල්ලන බව කියමින් ආණ්‌ඩුව සහ මාධ්‍ය අතර ප්‍රශ්නයක්‌ ඇති කිරීමට උත්සාහ කරන කැනහිලෙක්‌ ගැන පසුගියදා අපට දැනගන්නට ලැබීන. මේ තීරුව පීචං කට්‌ටිය ගැන කතා කිරීම ප්‍රතිපත්තියක්‌ වශයෙන්ම කරනු නොලැබේ. එහෙත් ඉහත සඳහන් ප්‍රකාශය කළ කැනහිලා ගැන යමක්‌ සඳහන් කළ යුතුය. ලේ සුවඳට ඉව අල්ලන්නෝ තිරිසනුන්ය. එසේ නම් අපගේ කථානායක කැනහිලා කියන්නේ මේ රටේ මාධ්‍ය තිරිසන් බවය. මේ ප්‍රකාශය කළ කැනහිලා මන්ත්‍රී ආධුනිකයෙකි. ඔහු මේ නීච ප්‍රකාශය කරන අවස්‌ථාවේදී ඔහු සමඟ එක ළඟ හිඳගෙන සිටින්නට පළපුරුදු දේශපාලනඥයකු වන ගයන්ත කරුණාතිලක මහතාට ද සිදුවිය. එය එතුමාට සිදු වූ අගෞරවයක්‌ ලෙස සලකමු. තැන නොතැන නොබලා කතා කරන ගොබ්බයකු නොවන ගයන්ත කරුණාතිලක මහතා ඒ අවස්‌ථාවේදී නිහඬවම පසුවිය. මන්ත්‍රී ආධුනිකයා ගයන්ත වැනි පළපුරුදු දේශපාලනඥයකුගෙන් දේශපාලනය උගත යුතු බව අපගේ විශ්වාසයයි. ජනාධිපතිතුමාගේ හෝ අගමැතිතුමාගේ දේශපාලන ස්‌වරය හෙවත් ඔදබැ එක ගන්නට පෙර කී ආධුනිකයාට තව අවුරුදු 150 ක්‌ පමණ ගතවනු ඇති. ඔහුගේ ලේ සුවඳට ඉව අල්ලන කතාව පොදුවේ මාධ්‍යයට කෙරුණු තර්ජනයකි. කටුස්‌සාට රන් මාලය පැළ» විට සිදුවන විනාශය ඔන්න ඕකය.

    divaina -

    No comments:

    Post a Comment

    facebook

    Video

    lakdiva news

    root

    Culture