sponsor

sponsor
Theme images by kelvinjay. Powered by Blogger.

Slider

Sample Text

Follow by Email

Video Of Day

වීඩියෝ

දේශපාලන

උණුසුම් පුවත්

news

politics

Journalist

video

» » » » » » ප්‍රසන්නගේ ‘උසාවිය නිහඬයි‘ උසාවියෙන් 19 දක්වා නිහඬ කරවයි

අද සිට තිරගත වීමට නියමිතව තිබූ ජාත්‍යන්තර කීර්තියට පත් ශ්‍රී ලාංකික සිනමාකරු ප්‍රසන්න විතානගේ මහතා විසින් අධ්‍යක්ෂණය කළ ‘උසාවිය නිහඬයි‘ (Silence in the court)  නමැති නවතම සිංහල චිත්‍රපටය ඔක්තෝබර් 19 වැනිදා තෙක් තිරගතවීම වළක්වාලමින් කොළඹ දිසා විනිසුරු එම්.යූ.ගුණවර්ධන මහතා අද (5) අතුරු තහනම් නියෝගයක් නිකුත් කර තිබේ.

‘උසාවිය නිහඬයි‘ සිනමා පටය පාදක වූයේ කලකට පෙර මහේස්ත්‍රාත්වරයෙකු ලෙස සේවය කළ ලෙනින් රත්නායක නම් පාහර හඩුකාරයා විසින් රිමාන්ඩ් බන්ධනාගාරයේ සිටින සැමියා නිදහස් කරනවා කියා ඔහුගේ බිරිඳ සිව් වතාවක්ම දූෂණය කිරීමේ සත්‍ය සිද්ධියයි. මෙම පාහර ක්‍රියාව සම්බන්ධයෙන් එවක වික්ටර් අයිවන් මහතා විසින් දිගින් දිගටම හෙලිදරව් කිරීමෙන් පසුව ලෙනින් රත්නායකට තනතුර අහිමි විය.

එකී ලෙනින් රත්නායක විසින් තමා සම්බන්ධයෙන් අසත්‍ය තොරතුරු මෙම චිත්‍රපටයේ සඳහන්වන බව කියමින් අධිකරණයට පෙත්සමක් ඉදිරිපත් කර තිබූ අතර එම පෙත්සම විභාගයට ගන්නා තුරු චිත්‍රපටය ප්‍රදර්ශනය වළක්වාලන අතුරු තහනම් නියෝගයක් ඉල්ලා සිටියේය.

ඒ අනුව ලබන 19 වෙනිදා දක්වා ප්‍රදර්ශනය වළක්වන අතුරු තහනම් නියෝගයක් නිකුත් කෙරිණ. 19 වෙනි දිනට දෙපාර්ශවට අධිකරණය ඉදිරියේ කරුණු දැක්විය යුතුය.

උසාවිය නිහඬයි සිනමා පටය සම්බන්ධයෙන් උපේක්ෂා නුවන්ශ්‍රිනි  මාධ්‍යවේදිනිය තැබූ සටහනක් මෙහි උපුටා දක්වමු..

උසාවිය නිහඩවෙද්දී කාන්තාවගේ භූමිකාව
ප්‍රසන්න විතානගේ ගේ උසාවිය නිහඩයි සිනමා පටය විඳින ලද හැම වාරයකම මම ඇතුලාන්තයෙන්ම් කම්පා වූයෙමි.අද සිදුවූයේත් එයමය. Silence in the Court සත්‍ය සිදුළුීමක් පාදක කරගත් වාර්තා ස්වරූපයේ චිත්‍රපටයකි.කුමන ක්ෂේත්‍රයක හෝ ඉහළම නිළ ධූරාවලිය හිමි නිළධාරීන් විසින් තම ආධිපත්‍යය මත සාමාන්‍ය මිනිසාගේ ඉරණම තීරණය කරන අන්දම අතිශය දුක්ඛදායකය.සුළු වරදකට රිමාන්ඩ් භාරයට ගන්නා තරුණයකු රඳවා තබා ගනිමින් ඔහුගේ විමුක්තිය ඉත්තා කරගෙන බිරිඳ අතවරයට ලක් කළ විනිසුරුවරයකු සම්බන්ධ මෙම අප්‍රසන්න ප්‍රවෘතියේ අග කොටස මම දෑසින් දැක ගත්තෙමි. ගම්මුන් එකතු වී බද්දේගම උසාවියට ගල් ගහන දවස වන විට මම ශීෂ්‍යත්ව පන්තියේ දැරියකව හිඳ සිදුවීම බලා උන්නෙමි. නමුත් මට එහි අග මුල තේරුනේ නැත.එදින සවස රාවය පුවත්පත ගෙනා තාත්තා අම්මා සමග මට නෑසෙන්නට මොනවාදෝ කියනවා මතකය. ලෙනින් රත්නායක නම ඔහු ඉතා පැහැදිලිව කියා ඉතිරි සියල්ල කීවේ රහසේය. කුඩා දැරියකට බලන්නට නුසුදුසු පිටුවුක් පත්තරයේ ඇති බව තාත්තාට කී අම්මා රාවයේ පිටුවක් ගලවාගෙන ගොස් විශාල ලී අල්මාරියේ වහලේ තැන්පත් කරනු මම බලාසිටියෙමි. මට එය කියවන්නට හැකි වූයේ ඔවුන් නින්දට ගිය පසුය. සිදු වූ සියල්ල ඒ සැටියෙන්ම වටහා ගන්නට හැකියාවක් එකල නොතිබුණු නමුදු කිසියම් අකටයුත්තක් සිදුව ඇතිබව වටහා ගන්නට හැකියාවක් මා තුළ තිබිණි. ඉන් පසු කාලයත් සමග ලෙනින් රත්නායකව මට අමතක වී ගියේය.

මීට වසරකට පමණ පෙර සිනමා උළෙලකදී ප්‍රසන්න විතානගේ ගේ මේ සිනමා පටය මා නැරඹුවේ ඒ ගැන පූර්ව කතිකාවක් නොදැනමය.ලෙනින් රත්නායකගේ නම අැසෙත්ම පෙර ව්‍යුත්පත්තීන් හා බැඳී මම තිගැස්මකට පත්වීමි. නමුත් ඒ වන විට මගේ ලෝකය වෙනස් එකක් බවට පත් ව තිබිණි. උසාවිය පමණක් නොව කලාවද දූෂිතය. උසාවියේ දී පමණක් නොව කවියන් අතින්ද දූෂනය වූ , මේකප් දමන්න ගියා ගෙට ගෙන්නා දුෂණය කළ ජාත්‍යන්තර පාසල් ළමයින් විශ්වවිදයාල සිසුවියන් කෙතෙක් වෙද්ද? එවන් උම්මත්තකයකු ට එරෙහිව නැගුණු කාන්තාවකගේ කතාවක් පාදක කරගත් සටනක් නිසා මම ද වසර ගණනාවක් දුක්වීමි. මා පත් වූ දුෂ්කරතාව වූයේ මේ කවියාගෙන් අතවරයට ලක් වූ කාන්තා චරිත දෙකම සිදුවීම හෙලිකිරීමට වැනෙන ස්වභාවයක් දැක්වීමත් මේ කවියා පැවති දේශපාලන බලාධිකාරීයේ හයිය මත තමන්ට හානියක් සිදු කරනු ඇතැයි සිතීම නිසා මේ ගැහැනුන් දෙදෙනා අවසානයේ මට ද තේරුම් ගත නොහැකි වීමත්ය. ඒ නිසා ගැහැණියකගේ දුකක් අහන්නට යෑමද එක්තරා අන්දමකට අවධානමකි. ඒ අවධානම ඉසිලීම ගැන ප්‍රසන්න විතානගේට සහ වික්ටර් අයිවන්ට පළමුව තුති පුදමි.

මහව උසාවියේදී ලෙනින් රත්නායක අතින් අතවරයට පත් වූ ගැහැණිය බබෙකු ලෙස සිනමා පටය තුළ ඉදිරිපත් වී නැත. එම තරුණ මව සිවුවරක් විනිසුරුවරයා අතින් අතවරයට පත්වෙයි. නමුත් කටඋත්තරයක් දෙන්නට ලැගුම් හලක කාමරයකට යෑමත්, විනිසුරැවරයා ඇග පත සෝදා එන තුරු ඇය කිසිදු ප්‍රත්‍රිියාවක් නොදැක්ළුීමත් ස්ත්‍රියගේ ඥානය පිළිබඳ ගැටලුවකැයි එක්වරම හැඟෙයි.සැබැවින්ම පිරිමියකු දුටු සැණෙන් ඔහුව කියවීමට හැකි ගුණයක් ගැහැණිය සතුය.. ඇයට ද අනතුරක සේයාව නොදැනුනායයි කිව නොහැකිය. පළමු අවස්ථාවේදීම විනිසුරුවරයාගේ නඩුව එතැනම විසදන්නට ඇයට හැකියාව තිබිනි. නමුත් ඈ ඔහුට ගොදුරු වූයේ ඇයි? ඈ නැහැදුණු ගැහැනියක නිසාද? නැතිනම් ස්වකීය ස්වාමියා බේරා ගැනීමට දුන් ලිංගික අල්ලසක්ද? මනුෂ්‍ය ජීවිතයේ අවිනිශ්චිත අවස්ථා කිසිදාක නියත ලෙස විග්‍රහ කළ නොහැකිය. මනමේ කුමරිය වැද්දාට කඩුව දීමත්, සුනාමි ව්‍යසනය වෙලාවේ නිරුවතින් පාරේ දිව ගිය මිනිසුනුත් මේ කාන්තාවත් මට දැනෙන්නේ එකම ආකාරයකිනි. ඇය මානසික සංකීර්ණත්වය නිසාම ශාරීරිකව ගොලු වූවා විය හැකිය. කෙසේ වුවත් පවතින සියල්ල ඒ ආකාරයෙන්ම ඉදිරිපත් නොකර මනුෂ්‍යයාගේ සංකීර්ණ ස්වභාවයද සිය ප්‍රකාශනය තුළට කැටි කරන්නට නිර්මාණ කරුවා දැරූ වෑයම සුන්දරය.

මාධ්‍යෙව්දියකුගේ වගිකීම උදෙසා වික්ටර් අයිවන්ගේ භූමිකාව ගැන නොකියාම බැරිය. කිසියම් වේදනාවකදී හෝ දුකකදී ගැහැනිය මුලුමනින්ම අසරණ භාවයට පත්වෙයි.වෙසෙසින්ම සමාජයේ ඉහළ ප්‍රතිරූපිත පිරිමියෙක් චූදිතයකු වූ විට සෙසු සගයන් ගන්නේද තම මිතුරාගේ පාර්ශ්වයයි. එබඳු අවස්ථාවකදී ගස්ගල් අදහමින් නිහඩ වනවා මිස කරන්නට දෙයක් ද නැත. මා මුිලින් කී ගැහැනිය ගොදුරු වන අවස්ථාවෙ නිහඩව සිටින්නේ කිසියම් ආර්ථීක වාසියක් සඳහා දැයි පැහැදිලිව කිව නොහැකිය. ඇයව ලැගුම් හලේදී දූෂණය කරන විනිසුරුවරයා සමුගන්නා අවස්ථාවේදී දිගු කරන රුපියල් දෙසීයද ඇය බාරගනී.එය ඇගේ අසරණ කමද? අවිනිශ්චිත අවස්ථාවක ස්වයංක්‍රියව නොදැන සිදු කළ ක්‍රියාවක්ද? නමුත් ස්වකීය ජීවිතය දිනෙන් දිනම අගාධයට ඇද වැටෙද්දී ඇය ස්වකීය අරගලය අරඹයි.

අවනීතිය සමනය කරනු උදෙසා පිහිට වූ ඒකකයම දුෂණය වූ තැන ඇය පත්තර කන්තෝරු ගානේ ඇවිද යයි. රාවය පුවත්පතට ඇය ගොඩවන්නේ එපරිදිය. සමාජ විසමෘද්ධීන් සහ දැඩි අස්ථාවරතා මධ්‍යයේ මාධ්‍යෙව්දියාගේ වගකීම තීරු ලිපියක් ලියා කපුටු පිහාට්ටේ වමනය කපුටු මරණය දක්වා ගෙන යෑමත් ,සිනමාකරුවාගේ වගකීම මල් ගහක් වටේ සූකිරි බටිල්ලන් නටවා හොටු පිසදෑමත් ඉක්මවා සමාජ විශෝධනයකට දායක වීම දක්වා වෙනස් වී තිබේ. නමුත් මේ කාන්තාව වික්ටර් අයිවන් සහ ප්‍රසන්න විතානගේ වෙනුවට වෙනත් මාධ්‍ය වේදියකු හෝ සිනමාකරුවකු ‍සොයා ගියේ නම් තත්වය මීටත් වඩා ඛේදාන්තයක් වනු ඇත. සියළුම සම්බන්ධතා උඩු යටිකුරු වී ඇති අවස්තාවක කාන්තාවක් සතුව සිය ජීවිතය වෙනුවෙන් පැවරුණු වගකිමක් තිබේ. සමූහ දූෂණ හැරුණු විට අනෙකුත් බොහෝ අපහරණයන්ට හේතුව ස්ත්‍රියගේ ව්‍යාකූල ස්වභාවයයි. සත්‍ය වශයෙන්ම ලෙනින් රත්නායකට මා මුණ ගැසුණානම් මේ නඩුව වැටෙන්නේ මටය. ඒ ලෝක ඉතිහාසයේ දරුණුම ආකාරයකට විනිසුරුවරයකු ඝාතනය කිරීම වෙනුවෙනි. මගේ පෞද්ගලික මතය නම් තමාගේ අස්ථාවරත්වය උපරිම දැනෙන මොහොතක සියළු සබදතා අමතක කර අනතුර වෙනුවෙන් සෘජුව මුහුණ දී සටන් කළ යුතු බවයි. උසාවිය නිහඩ වීම තුළ ලංකාවාසි සියලු දෙනා තමා ගැනම විලිලැජ්ජා වෙමින් , තමන් විසින් පත් කළ නායකයෝද ප්‍රතිරූප වන්දනාවේ භයානකත්වය ද අවබෝධ කරගනිමින් තමාගේ විමුක්තිය උදෙසා නවමානයන් සෙවිමට අධිටන් කර ගත යුත්තෝය.

- උපේක්ෂා නුවන්ශ්‍රිනි -

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply

මාධ්‍ය නිදහස සහ ශ්‍රී ලංකාවේ කැලෑ නීතිය – සුනන්ද දේශප්‍රිය

කබ්රාල්-නැඟණිය ඇලෝසියස් රඟපෑ තහනමට ලක් වූ ජේම්ස් බොන්ඩ් 1 - උපුල් ජෝශප් ප්‍රනාන්දු

කබ්රාල්-නැඟණිය ඇලෝසියස් රඟපෑ තහනමට ලක් වූ ජේම්ස් බොන්ඩ් 1 - උපුල් ජෝශප් ප්‍රනාන්දු

ගෙදර මිදුල නොව මේ සුද්ද කරන්නේ මහා රක්‍ෂිතයකි (කැලෑ පාළුවා යන්නට සමාන වචනයක්‌ වේ නම් ඒ දේශපාලුවාය)

මාධ්‍යවේදී නිමලරාජන් ඝාතනය කර වසර 15යි. ඝාතකයින් තවමත් සුවසේ නිදැල්ලේ?

අන්තර්ජාලයෙන් සිහින ලෝකයට පිවිසෙන ලාංකික නිරුවත් ම්ලේච්ඡයෝ -- W3Lanka

ඉන්දියාවේ හිටපු ජනාධිපති ආචාර්ය අබ්දුල් කලාම් ලංකාවේදී කියු කතාව ...... දේශපාලනඥයින්ට හොඳ ආදර්ශයක්..